Mulder Bos

Oost-Europa

Home  >>  Oost-Europa

Goedkope buren

Veel bedrijven hebben tegenwoordig een samenwerkingsverband met een Oost-Europese speler, zo willen ze de kosten verlagen omdat de vrachttarieven vele malen lager zijn, er blijkt dat ze de kosten met maximaal 16 % kunnen verlagen.

Experts van onder andere Vervoer – Logistiek en Expeditie ontstijgen elkaar door het maken van concepten die de groei van Europese transportbedrijven laat toenemen en het verwijderen van barrières.
Uit onderzoek is gebleken dat 89% van de westerse transporteurs hun kansen schoon zien om in zee te gaan met Oost-Europese transporteurs.

Onervaren markten

Veel transportbedrijven hebben de potentie om zich te verspreiden op meerdere markten.
Ook doen veel transportbedrijven dit al, je zie dat aan de activiteiten die de bedrijven uitvoeren en de ontwikkeling van het bedrijf

Goedkoper in Oost-Europa.

Nederlandse transportbedrijven geven toch aan dat ze liever met bedrijven uit de regio zaken doen dan uit bijvoorbeeld Oost-Europa.
Maar het scheelt wel enorm in kosten, zaken doen in Oost-Europa is kortweg gewoon goedkoper.

Betalingsachterstanden en gebrek aan internationale ervaring.

Grote transportbedrijven stappen eerder in de onbekende markt zogenaamd “Oost-Europa”.
Veel kleine bedrijven durven de stap niet te maken, deze bedrijven durven het niet aan omdat ze naar hun zeggen te weinig ervaring hebben en niet genoeg talenkennis.

Ook vertrouwen ze Oost-Europese bedrijven minder, dat is niet gek als je weet dat er vorig jaar z’n 25% van de Oost-Europese transporteurs een betalingsachterstand hadden.